У популярності
санкт – петербурзької групи “Кіно” є
щось непояснене - і, дійсно, успіх, слава,
масове визнання, що як правило,
знаходять виконавця після сплеску його
творчої активності, прийшли до “Кіно”
тоді, коли група,
можна сказати,
існувала вже тільки в уяві
шанувальників. Рік “Кіно” почався на
весні 1988, коли група цілком зникла з
музичних обріїв: не виступала, не
репетирувала, а учасники її були вже
зайняті реалізацією власних творчих
планів. Здавалося, лише випадково, вони
викроїли час і завершили роботу над
альбомом “Група крові”, що вже півроку
знаходився в незакінченому стані. Він
то і став поштовхом до вибуху “кіноманії”.
C G
День
как день, только ты почему-то грустишь,
F G
И
вокруг все поют, только ты один молчишь,
C G
Потерял
аппетит и не хочешь сходить в кино,
F G
Ты
идешь в магазин, чтобы купить вино
П-в
C G
Солнце
светит и растёт трава,
C Am
Но
тебе она не нужна,
C G
Всё
не так и всё не то,
C Am
Когда
твоя девушка больна
Ты
идешь в магазин,
головою поник,
И
как будто иссяк
чистый горный родник
Она
где-то лежит, ест мёд и пьёт аспирин,
И
вот ты идёшь, на
вечеринку один
П-в
А починалося
все восени 1981 року, коли на уламках
давно забутих команд “Пілігрім”, “Абзац”
та “Палата номер 6” виникло тріо “Гарін
і гіперболоіди”.
Через кілька місяців склад його
зменшився до дуету, а назва
перетворилась в “Кіно” - тоді за ним
ховалися Віктор Цой і Олексій Рибін.
Вони вступили до Рок - клубу, восени
наступного року дебютували на його
сцені, записали альбом “Сорок п`ять”,
що отримав свою назву по сумарному часу
звучання, дует разом виїхав в Москву і
зник на цілий рік. Потім виступали вже
вп`ятьох, після чого зненацька
розпалися.
І все ж у травні 1984 р. “Кіно”
з`являється знову. Віктор Цой (гітара,
вокал); Юрій Каспарян (гітара);
Олександр Тітов (бас) і Георгій Густав
– Гур`янов (ударні). За де-кілька
місяців провели репетиції нової
програми і “темною конячкою” вийшли
на сцену 11 пітерського рок – фестивалю,
де зробили дійсну сенсацію, ставши
одним з головних відкриттів сезону.
Звання лауреатів Рок – клубу “Кіно”
підтверджувало ще двічі – 1985 і 1987 роках.
Восени 1984 р. Тітова замінив Ігор
Тихоміров – по сумісництву бас -
гітарист “Джунгл” і “Поп – механіки”.
З тих пір склад “Кіно” - якщо не
вважати епізодичних появ
різноманітних гітаристів, клавішників
– залишається незмінним. Пісні “Кіно”
приваблюють слухачів свіжими
мелодичними рішеннями, а відмінна гра
ансамблю дозволяє говорити про нього
як про дійсний зразок рок – групи. У
текстах В. Цоя – а він є автором
практично всього репертуару “Кіно” –
романтичні мотиви змішуються з сугубо
реалістичними, побутовими,
відображаючи внутрішній світ молодої
людини.
Після успіху
альбому “Група крові” і виходу на
екрани фільму С. Соловйова “Аса”, у
якому коротка поява «Кіно» стала
навряд чи не найбільш значним моментом
усієї картини, група ніби знаходить
другий подих. Відновляється концертна
діяльність, проходять успішні гастролі,
як вдома, так і за кордоном – зокрема у
Данії, де група брала участь у
добродійних акціях руха “Некст тіп”,
Франції, де “Кіно” виступило на
найбільшому рок – фестивалі в м. Бурже
і на щорічному фестивалі радянського
року “ Знову в СРСР” в Італії.
15 серпня 1990 р.
Цой загинув в автокатастрофі. В січні
1990р. “Мелодія” випустила останній
альбом “Кіно”, допрацьований в студії
музикантами групи на основі чернеток,
зроблених В. Цоєм за декілька днів до
смерті.
ДИСКОГРАФіЯ.
Магнітоальбоми: «45» (1982), «46» (1984), «Начальник
Камчатки» (1984), «Это не любовь» (1965), «Ночь»
(1986), «Группа крови» (1988), «Звезда по
имени Солнце» (1989), Платівки: «Red Wave» - 6
пісень («Биг Тайм Рекорду». США, 1986), «Ніч»
(ВФГ «Мелодія», 1988), «Останній герой» («Вольва
Продуксьон». Франція, 1989). «Кіно». (ВФГ «Мелодія»,
1991).
В 60 – ті вони
були новою хвилею. В 70 – ті від них
нудило глядачів. Чим стане для них нове
тисячоліття? Може це вирішиться вже
зараз...
“Якщо
часто запинаєшся – подивись під ноги...”
ПАНК - так раніше називали на
вуличному жаргоні повій. Саме в цьому
значенні слово зустрічається у п’єсі У.Шекспіра
«Міра за міру». В Америці на початку ХХ
століття його відносять вже до в`язнів -
«шісток». Пізніше слово ввійшло в
основний лексикон і сьогодні
вживається в значенні «бруд», «покидьки».
«Гаражний рок» з’явився в
США в 1964 році, де шалений успіх Beatles і
Rolling Stones викликав появу величезної
кількості місцевих ансамблів.
За прикладом своїх
заокеанських однолітків американці
відразу взяли гітари і почали грати
музику власного твору, розмовляючи,
зрозумілою «своїм», мовою про болючі
проблеми підлітків - звичайно ж, у першу
чергу, про любов і секс, але також і про
інші питання, що хвилюють молодь. Через
декілька років цей потужний
всеамериканський бітловський рух
ввійшов в основу рок-музики під тою
самою назвою «гаражний рок». Звідки з’явилася
така дивна назва? Усе пояснюється дуже
просто: аматорські групи проводили
репетиції в основному в гаражах -
більше їм просто нікуди було подітися.
«Гаражні» панки співали у своє
задоволення, не будували меркантильних
планів і були відомі лише в середовищі
своїх родичів, друзів і сусідів. Їх
творчі пошуки відповідали на запити не
масової, а локальної аудиторії (школи,
коледжу, району).
НАДАЛІ, до середини 70-х років
стилю, ідейно близького до гаражного
року, не існувало. Однак прагнення
грати просту, агресивну рок-музику з
елементами епатажу не залишало окремих
представників молодіжної субкультури.
Виявилося, що зерна її щедро розкидані
по всій Америці.
Проросли вони, правда, лише місцями: у
Нью-Йорку, Чикаго, Детройті, де в другій
половині 60-х років з`явилися групи MC5,
Velvet Underground та Iggy Pop & the Stooges. Ці
ансамблі згодом стали
загальновизнаними пращурами панк-рок-руху
70-х років.
MC5(Motor City Five - «П’ятірка з
міста моторів», тобто Детройта, центру
автомобільної промисловості в США) –
нецензурні вирази голосним, жорстким
саундом. Лютий антигромадський настрій
музикантів виражався в текстах пісень
і вчинках виконавців. Їх діяльність
загалом дуже походить на класичний
варіант більш пізньої панк - групи, за
винятком маленької деталі: MC5 у руслі 60-х
років були впевнені, що рок здатний
змінити у світі все, що завгодно...
Velvet Underground зводили каліцтво
до рангу красоти і були ще більш
незвичайним ансамблем для свого часу.
Вони піднімали у своїх творах теми, на
які було накладено табу: статеві
збочення, споживання наркотиків,
соціальна відчуженість, жорстокість
товариства, повна безвихідь і
розчарування в майбутньому серед
молоді. Ці проблеми посилено
забувалися всіми. А в музиці і текстах
пісень Velvet Underground відчувалась руйнівна
дія сучасної урбанізованої
цивілізації.
Stooges відтворював собою третю
складову частину панк - року - візуальну.
Лідер ансамблю Іггі Поп скаженів та
бешкетував на сцені: він міг спокійно
зняти штани під час концерту або
роздряпати собі груди до крові, або
плюнути в публіку.
Але в ті роки заряд ненависті,
виплеснутий у эйфоричне середовище
полунаркоманів, в ціль не влучив.
Більшість слухачів тоді не сприйняли
ні музики, ні ідей MC5, Velvet Underground і Stooges.
Думка була загальновизнаною: гірше не
буває.