Украинская баннерная сеть

Головна сторінка сайту

Гостьова книга

Хто ми? Прочитайте и взнаете!

Перелік рубрик у газеті:)

Рубрика "Хата-читальня"

Рубрика "Альма Матер"

Рубрика "Смішки з мішку"

Рубрика "Культура"

Рубрика "Великі таємниці світу"

Рубрика "Кінорубікон"

Рубрика "Смачьненького"

Рубрика "Прикид"

Перша сторінка газети

 

 

©E-mail: web-mastera

 

Кінорубрикон”.Давайте поговоримо про те, що нам пропонують блакитні екрани телебачення та кінотеатри. Так, про фільми
У кожного є свої недоліки

Мабуть, в будь-якій міфології можна зустріти боротьбу між протилежними силами: Добро та Зло, Інь та Янь, пролетарі та капіталісти. Так і при поясненні людських відносин ми часто використовуємо протилежності: бідні та багаті, батьки та діти, чоловіки та жінки. До речі, про останніх – пересічний громадянин може сказати, що психологія чоловіка та психологія жінки відрізняються одна від одної. Але, іноді Інь може перетворитися в Янь і навпаки.

Ідея з перевтіленням чоловіка в жінку аж ніяк не нова. З часів Шекспіра драматурги часто використовували цей прийом. Наприклад, лібрето для опери Моцарта “Так ведуть себе усі жінки”, написане де Понте, побудовано саме на ідеї перевдягання чоловіка в жіночу сукню. На терені сінематографу першим актором німого кіно, що зіграв жінку, був Чарлі Чаплін. Ще в 1915 році він зобразив таку собі мегеру в короткометражці “Жінка”. Ідея сподобалася, і з тих пір у світовому кінематографі актори досить часто перевтілювалися в мадам, місіс, синьйорин, пані, знаючи, що публіка не проти. Дастін Хофман розгулював у жіночій сукні у фільмі “Тутсі”, а Робін Уїльямс у картині “Місіс Даутфайр”. У СРСР теж час від часу чоловіки-актори зодягали сукню: Олега Табакова, наприклад, змусили грати злісну домоправительку в “Мері Попінс”. Ну, звичайно, всім відома “Тітонька з Бразилії, де багато диких мавп” у виконанні Калягіна.

Але перше місце серед “фільмів з переодяганням” по-праву займає “Деякі люблять більш гаряченьке” (“Some like it hot”-1959). Ця голлівудська комедія, завдяки Микиті Хрущову (за однією з легенд), вийшла в дещо обкраяному вигляді (це стосувалося, в першу чергу, занадто затягнутих поцілунків) на широкоформатні екрани радянського прокату в 1966 під назвою “В джазі тільки дівчата”. Ця стрічка очолила список найкращих комедій всіх часів та народів (до речі, друге місце ще за одним “переодягнутим” фільмом – “Тутсі).

Простий сюжет – два музиканти (Тоні Кертіс та Джон Леммон), втікаючи від переслідувань мафії вимушені стати музикантшами та взяти участь в турне дівчачого джаз-бенду по сонячній Флориді. В дорозі вони знайомляться ще з однією новенькою – симпатичною блондинкою Душечкою Кент (Мерилін Монро), ну і пішло, і поїхало.

Сам фільм знімався не дуже таки й гладко. У 1958 році продюсер Уайдлер уклав контракт з зіркою Монро, яка була на мілині, оскільки не знімалась вже більше двох років. Монро для своєї ролі майже не потрібно було перевтілюватись. А от Кертісу та Леммону… Для початку Біллі Уайлдер найняв фахівців з жіночої психології, що вчили акторів по-жіночому сидіти, тримати руки, ходити на каблуках. “Але усе було дарма, - згадував пізніше Кертіс- Після чотирьох-п’яти днів гоління ніг та грудей, вищипування брів, макіяжу, укладки волосся й примірянь я сказав Джекові Леммону: “Слухай, мені шкода, але з тебе ніколи не зроблять красиву жінку”. Навіть знайти відповідний ліфчик для нас було великою проблемою. В мене досить широка грудна клітка, так що розмір бюстгальтера був відповідний – 360”. Перша спроба вийти у світ в жіночому обличчі закінчилася для акторів повним фіаско: ніхто з дівчат у жіночій вбиральні не звернув на них уваги. “Ми виглядали настільки жахливо, що жінки навіть не помічали нас, - скаржився Кертіс. - Довелося знову йти до гримерів. Вони наклали нам більше тіней для вік, більше туші на вії і видали інші панчохи. Я збільшив свій бюст, а Джек стяг талію. Потім ми повернулися до жіночої кімнати. І як тільки переступили поріг, одна дівчина відразу сказала: “Привіт!”. Виникає все ж таки питання – у чому все ж таки секрет успіху цього фільму? У прекрасній грі акторів, у чудовій музиці, яка й сьогодні належить до хітів, у оптимальній режисурі. Хотілося зупинитись на іншій складовій, а саме – ідеї сюжету, такій старій, а водночас вічній – перевтілення в образ протилежної статі. Згадайте-но самі – в будь-якому шкільному або таборовому самодіяльному концерті незмінною популярністю користується “Танок маленьких лебедів” у виконанні хлопчиків. Звичайно, ситуація положень, коли не розуміючи всіх тонкощів поведінки своєї (або свого) візаві, головний герой намагається зіграти її роль, викликає сміх. Але й існують більш глибинні психологічні механізми нашої цікавості до такої ситуації. Свого часу, один з адептів психології – Карл Густав Юнг зазначив, що наша психіка не цілісна. Особистість складається з архетипів, скажемо так, субособистостей, кожна з яких відіграє певну роль. Один з таких архетипів – Аніма – архетип протилежної статі. Тобто, в кожному чоловікові, в глибині психіки прихована його протилежність – жінка, і навпаки. Цей архетип насправді відіграє важливу роль у наших стосунках з протилежною статтю – він допомагає нам розуміти один одного. Але остерігайтесь, коли він повністю заволодіє вашою особистістю. Пам’ятаєте, як один з наших героїв настільки вжився з своєю роллю, що дав згоду вийти заміж. Звичайно, я дуже спрощено виклав ідею Юнга, але все ж таки щось у цьому є. І навіть щось смішне. Чи не так – представники слабкої (сильної) та сильної (слабкої) статі?

Андрій Ковальчук

Hosted by uCoz